Como morreu quen nunca ben…


COMO morreu quen nunca ben
ouve da ren que mais amou,
e quen viu quanto receou
d’ela, e foi morto porén:

Ay, mia senhor, assi moir’ eu!

Como morreu quen foi amar
quen lhe nunca quis ben fazer,
e de quen lhe fez Deus veer
de que foi morto con pesar:

Ay, mia senhor, assi moir’ eu!

Com’ ome que ensandeceu,
senhor, con gran pesar que viu,
e non foi ledo nen dormiu
depois, mia senhor, e morreu:

Ay, mia senhor, assi moir’ eu!

Como morreu quen amou tal
dona que lhe nunca fez ben,
e quen a viu levar a quen
a non valia, nen a val:
Ay, mia senhor, assi moir’ eu!
PAI SOAREZ DE TAVEIROS

(Inicios do século XIII)
É unha cantiga de amor. Neste tipo de composición o home quéixase da indiferenza da dama cara ós seus sentimentos amorosos. As orixes destes poemas están na cançó provenzal. Nelas, un trobador manifestaba o seu amor a unha dama, xeralmente casada. Ela podía corresponder ou non, e dacordo con iso a composición podía ser máis ou menos alegre. A súa base é a teoría do amor cortés, na que o poeta móstrase como un servidor da dama, a cal está idealizada física e moralmente. As cantigas galego-portuguesas son menos ricas que as provenzais, tanto dende o punto de vista formal como dos temas, que no noso caso falan de amor non correspondido. Tal é o caso deste poema, no que o amante, tras non ser correspondido, tolea e morre.
É una cantiga de refrán, xa que ó remate de cada estrofa aparece un retrouso sempre repetido: “Ay, mia senhor, assi moir’ eu!” neste caso, ó estar constituído por un único verso, é monóstico. Polo tanto é un tipo de cantiga que está máis afastada das que imitan o estilo provenzal, tamén chamadas de mestría, es está máis próxima ás cantigas de amigo. Este feito é confirmado pola presenza do paralelismo dos versos 1 e 5 “como morreu quen…”.
Hai unha figura propia deste tipo de cantigas, que é o mordobre, que consiste na repetición dun mesmo lexema con distintos sufixos en lugares simétricos dunha mesma estrofa “morreu” e “morto” v. 1 e 4.
En canto á métrica, as estrofas constan de catro versos octosílabos con rima macho (aguda) a, b, b, a.
Consulta:
Vilavedra, Dolores. Historia da literatura galega. Vigo. Galaxia. 1999. Páxs. 51 e 52.
Anuncios

Acerca de lasletrasmolan

Soy licenciado en Filología hispánica y profesor de asignaturas de letras: Lengua castellana, Lingua galega, Latín, Historia, Filosofía, Técnicas de expresión escrita, Francés. Tengo experiencia docente en colegios, academias y a domicilio. Ofrezco una visión lúdica de las materias de letras, sin olvidar la base teórica y teniendo muy en cuenta las dificultades del alumno a la hora de afrontar sus estudios. Querido profesor: también cuento contigo y tal vez en algún momento te sientas identificado con alguna de las situaciones aquí expuestas. Queridos padres: sin vosotros esta página no sería posible. Si quieres clases u organizar talleres de escritura o de lectura, no dudes en escribirme o llamarme. Puedes llamarme al 628693668 o escribirme a lasletrasmolan@hotmail.es
Esta entrada fue publicada en No bico un cantar, unha novela, unha poesía.... Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s